Skip to main content

10 običaja koje praktikujemo u Studiu Present

Gray

Naši programeri moraju da budu fokusirani, opušteni i nasmejanog lica kada dolaze na posao. Cilj nam je da okruženje što je više moguće bude kao kod kuće.

Ja sam UX dizajner. Zbog toga mi je i stalo do toga kako se moje kolege osećaju na radnom mestu. Dakle, postoji 10 običaja, u kulturi naše kompanije, na koje sam ponosan.


01. Motivacija

Normalno je da smo ponekad napeti tokom projekta ili stvari u programiranju ne idu baš najbolje. Naravno, uvek postoji i jedan težak klijent.

Najbitniji članovi naše kompanije trude se da atmosferu učine prijatnijom. Za to koristimo različite zabavne tehnike. Na ovaj način smo uspeli da razvijemo svoj tim i zadržimo najbolje ljude.

Kada ste mlađi ili ste na mestu menadžera, dobro je motivisati sebe i svoje saradnike. Kad je nekome stalo do vas, imate više samopouzdanja. Posao se radi lakše, a kvalitet se povećava.

Sada odvoijite malo vremena i pročitajte kako mi motivišemo naš tim.

02. Iskoristi dan

Vreme u našoj kancelariji je donekle fleksibilno. Morate raditi 8 sati dnevno, ali možete se pojaviti u kancelariji za 6, 7, 8, ujutro ili čak 9. Važno je da se u određenim periodima tokom dana naše vreme preklapa.

Predlažemo da ljudi dolaze ranije na posao kako bi imali više vremena kasnije popodne, za sport, šetnju u prirodi ili neke druge lične / porodične stvari.

Ovo je najvažnije zimi, kada je dan kraći.

Neko se prilagodio da mu dan otpočne rano ujutru. Neko se i dalje trudi, a pojedinci jednostavno ne mogu da se snađu, ali i to je u redu.
 

studio present skating on ice palic lake

03. Voće, hleb, kafa i zajednički obroci

Kompanija besplatno nudi voće, hleb, kafu i piće.

Ponekad može da prođe i nedelju dana, a da određena osoba ne porazgovara sa drugom. To je normalno, jer su možda u različitim sektorima. Zbog toga praktikujrmo jedan lep običaj.
Kada je nekome rođendan, kada se pokreće veliki projekat, pa i kada nema očiglednog razloga, trudimo se da imamo zajednički obrok, ponekada u kancelariji, a ponekada u prirodi. 

Nema strogih pravila, ali se to dešava oko 15 puta godišnje.

Naši zaposleni mogu da odaberu da jedu napolju ili da hranu pripremaju u kancelarijskoj kuhinji. To mesto je najbolje za punjenje baterija za ostatak dana. Uvek se priča o trenutnim emisijama, vestima, politici. Smeh je važan deo toga.
 

group meal

04.Petak za muziku i osveženje

Kada dođe petak, pušta se muzika. Napravili smo zajedničku YouTube listu tako da svako može čuti muziku koju voli.

Za ovo imamo samo jedno pravilo: Kada neko zatraži da se određena pesma ukloni sa liste da li zbog žanra ili jednostavno nije pogodna za klijente, to i uradimo, 
Isto tako petkom, negde oko 14h, služimo pivo, piće ili sokove i uz piće ili dva, naš vikend započinje.  
 

music and boose

05. Letnje vreme

Većina naših zaposlenih voli leto i kupanje.

Kada je vreo dan, ranije završimo posao i vozimo se do najbližeg Wellness & SPA centra.

Sauna, kupanje i tobogani opuštaju ljude. Imamo vremena da razgovaramo o stvarima koje nisu vezane za posao, a ujedno je ovo prilika da se još bolje povežemo i upoznamo jedni druge.
 

summertime

06. Različiti tipovi posla

Ako imate neku ulogu upravljanja projektima, pokušajte da miksujete vrste zadataka koje dajete ljudima. Dobro je da ne budu stalno u svojoj zoni komfora, nego da ponekad promene rutinu.

Takođe, uz različite vrste zadataka programeri uče nove veštine. Ovo je dobro i za firmu i za individualni rast.

07. Kursevi za netehničke ljude

Prošle godine smo organizovali seminar za naš marketing tim. Tema je bila osnovno znanje HTML-a i CSS-a. Uvek uređuju tekstove u WYSIWYG editorima, ali ponekada moraju da uđu u izvorni kod kako bi promenili stvari.

Ovaj kurs ih je naučio kako HTML funkcioniše i koja je osnovna oznaka. Sada mogu da nastupe mnogo bolje i imamo jači odnos.

Sledeći kurs biće o Photoshopu. Naučićemo osnovno uređivanje fotografija na primerima iz stvarnog života.
 

courses

08. Konferencije i putovanja

2016. godine putovali smo u Prag na Drupal kamp. Ovo je bilo prvi put da smo 5 dana proveli zajedno u istoj kući. Ova poslovna putovanja su veoma korisna kako bi se bolje povezali. Možemo razgovarati o životu, o poslu i svemu, bez prekida od strane klijenata.

Nakon ovakvih putovanja obično uvek usledi talas novih ideja i poboljšanja koje sprovedemo čim se ukaže prilika. 

Isto je bilo i ovog proleća. Jedan deo kompanije otišao je u Zagreb, a drugi u Frankfurt, takođe kao podrška Drupal zajednici. Planiramo da nastavimo u ovom pravcu.
 

conferences

09. Transparentnost

Nekoliko puta godišnje naši izvršni direktori predstavljaju koji su nam glavni planovi za budućnost. To je nešto što svi znaju.

Ako ste radoznali, možete pitati menadžera za više detalja.

Takođe možete učestvovati u donošenju odluka.

Mnogo programera ne brine o dalekoj budućnosti i planovima upravljanja. Smatraju da nema potrebe da imaju te informacije i mi to poštujemo.

Ali, dobro je znati, da ako vas zanima više, uvek postoji osoba koja će biti tu da odgovori na vaša pitanja. Oni ljudi koji postavljaju pitanja jednog dana mogu postati vođe.

10. Oflajn organizacija

You Track, Active Collab, Slack su za organizovanje stvari online i mi ih uvek koristimo.

Ali u oflajn svetu, u kompaniji sa više od 20 ljudi stvari takođe moraju biti organizovane.

Kada se oflajn organizuju uobičajene stvari, dolazimo do A-HA trenutaka. Nastojite da razmišljate izvan okvira i da tražite drugačiji pristup. Dakle, kada ne gledate u svoj ekran ne volite da vidite nered.

Kultura jela:

Ne postoji osoba koja voli da pere sudove. Ali ako želimo da naša kuhinja bude čista, neko je mora oprati. Lako je reći ljudima da operu šolju, ali šta kada imamo klijente koji će oprati šolje?

Došli smo do rešenja čija je stopa prihvatanja bila pravi uspeh.

U kuhinjskom ormaru je papir sa našim imenima, a ispod svakog imena postoji mesto za redove.

Svaki put kada operete gomilu posuđa podvučete crtu. Tako svi mogu videti linije. Kada imate 2 ili 3 reda manje od ostalih, red je da operete suđe.

Takve vrste „podeljenih poslova“ su od suštinske važnosti. Napravit ćete manji jaz između uloga i ljudi će biti bliži jedni drugima.

Zaključak

Namera mi je bila da isprovociram vaše misli. Da preispitate da li je vašoj kompaniji stalo do vašeg mentalnog i fizičkog blagostanja?

Ako vam se sviđa mesto na kome radite, ali neki delovi nedostaju, možete da predložite promene. Lako je, morate pronaći jednu osobu koja će vas pratiti.

Tada će se pokret lako proširiti u firmi. Kad ljudi osete blagodati pozitivnih kulturnih promena, imaćete uspešno društvo. Istina je.

I zapamtite, svi su različiti, poštujte to.